В одному із наймальовничіших місць України, неподалік річки Десна, розташоване місто Чернігів. Наше місто – це символ надії та відродження. Надія на краще життя і відродження після трагедії 1986 року на ЧАЕС.
Наше місто – красиве, затишне, квітуче. Згадуючи історію міста, ми відчуваємо глибоку вдячність тим архітекторам, проектувальникам, будівельникам, які створили Чернігів таким неповторним та прекрасним.
Школа 32 відкрила свої двері в далекому 1989 році. С тих пір змінилося багато чого. Однак одне не змінне – двері школи завжди відкриті для дітей та їх батьків.
Школа – це простір благополуччя та успіху. Ліцей 32 це великий будинок, в якому живе велика і дружня родина. Тут всі разом: робота і відпочинок , свята і робочі дні, радощі та печалі.
Але, як же в епоху нових технологій зберегти традиції? Дати чудову освіту та підготувати до життя справжню людину майбутнього. Щоб відповісти на ці питання, необхідно уявити, що визначає обличчя сучасної школи. Перед усім подих школи , її філософія, носіями якої є її концепція та команда закладу.
Рух школи в майбутнє потребує сформованої системи поглядів на минуле, теперішнє та перспективу. Одним словом, це світогляд школи, який необхідно розвивати. Є світогляд, тоді школа діє як єдина система, нема – школа розпадається на школи .
О то ж, уявимо собі величезний Океан. Це океан фактів і знань. Посередині океанських вод плавають три Кита. Кити утримують на спинах величезну черепаху. Поверхня її панциру і є Педагогіка. Перший Кит Педагог, зобов’язаний володіти своїм предметом, вміти користуватися інтелектуальними інструментами, які дає учню. Отож, ім’я першого Кита – Компетентність учителя. Другий Кит – Педагог, повинен мати свою, нехай і маленьку справу, за яку він повністю відповідає. Вчитель повинен робити таку справу краще за інших, тому що він володіє таємницями, яким вчить. Ім’я цьому Киту – відповідальність професіонала, – Третій Кит . Якщо педагог, кращий у своїй справі, не здатний передати ази своєї науки, то який же він Майстер?! Чим глибше знання, якими володіє педагог, тим більш вишуканим повинен бути педагогічний інструмент, який дозволяє передати ці знання учням. Третій Кит носить ім’я Методика. В цій моделі Черепаха – це спільний пошук, це допомога в тому, щоби спільно знайти ключ до вирішення проблеми. Спираючись на цю модель багато років працює наша школа.

Школа була побудована і прийнята Державною комісією 31 серпня 1989 року. Першого вересня розпочались заняття. Педагогічний колектив налічував 170 вчителів та вихователів. Очолила педколектив директор Тимошко Г.М.
20 січня 1990 року у зв’язку з переводом Тимошко Г.М. на посаду заступника начальника обласного управління освіти, директором школи було призначено Морозова Б.Г.

У 1990-1991 навчальному році в школі працюють 117 вчителів, двоє з них мають звання «Старший учитель» (учитель рос. мови та літератури Полторакіна С.П., учитель історії Коваленко М.М.), два нагороджені значком «Відмінник народної освіти» (заст.. директора з навчально-виховної роботи Рева В.М., Євтушенко І.П., учитель початкових класів).
Борис Георгієвич нічого кардинально не змінював, працював над розвитком творчого настрою вчителів школи. Поїздки з учнями та вчителями на виноградники, робота археологічного загону, учительський ВІА, який сам і очолював, творчі вечори, семінари, сьогодні є про що згадати.
За складом більшість учителів школи мають стаж педагогічної роботи 5-15 років, 34 учителі – молоді фахівці зі стажем роботи до 5-ти років.
Учителів-комсомольців – 28, секретар комсомольської організації Бондар І.В.
Голова профспілкового комітету – Овсійко Л.С.
Сьогодні неможливо перерахувати завучів, вчителів, технічних працівників, які віддали школі не один десяток років. І от, сподіваємося, що і ви їх пам’ятаєте і будете пам’ятати завжди.
2000 рік – нове сторіччя, нова епоха. Школу очолює Овдієнко Олександр Павлович.
Перше, що вразило всіх у школі, що він виглядав симпатичним, підтягнутим, доброзичливим чоловіком. Одразу ж намагався скласти своє враження про суть справи. Підтримував ініціативу вчителів, захищаючи їх інтереси. Так, починався новий період.

Рік – 2003! Швидко та енергійно увійшла до школи наш теперішній директор Тарасюк Людмила Василівна.
Це було саме напередодні дня учителя. І чи знала вона, що чекає її попереду? А попереду її чекало знайомство з колективом. Матеріальні труднощі школи, боротьба за кожний день, щоб він був кращим за попередній.
Йшов час! Директор вище й вище піднімала планку досягнень. 2005 рік – школа набуває нового статусу – статусу ліцею, підписуються угоди з вищими навчальними закладами, як нашого міста так і міста Києва. Значно підвищується рейтинг закладу. Поліпшується матеріальна база, оновлюються класи, з більшим ентузіазмом працюють вчителі.
Директор ліцею №32 Тарасюк Л.В. завзято працює сама і разом з нею на повну віддачу працює весь її педагогічний колектив.
Авторська Школа особистісного розвитку Чернігівського ліцею №32
«Мрій, люби те, що робиш, і крок за кроком йди вперед!» – кредо педагогічного колективу Чернігівського ліцею №32, який очолює директор, кандидат педагогічних наук, вчитель-методист Людмила Василівна Тарасюк.
Освітній процес у ліцеї, де навчаються понад 1000 учнів, забезпечують 93 педагогічні працівники, з яких 75% мають вищу категорію, 50% – педагогічні звання. Працюють педагоги, що мають звання кандидата педагогічних наук, заслужені вчителі України, нагороджені державними преміями. У ліцеї створені необхідні умови для безперервного розвитку творчої особистості педагогів, формування єдиного колективу педагогів-дослідників, поширення освітньої інноваційної діяльності та передового педагогічного досвіду, здійснення видавничої діяльності, стажування вчителів за кордоном.
Чернігівський ліцей №32 є авторською Школою особистісного розвитку та експериментальним майданчиком відділу економіки та управління ЗСО Інституту педагогіки НАПН України (наук. кер.– Л.М Калініна, д.п.н., проф.). Авторська Концепція передбачає: 1) модернізацію освітнього процесу на засадах розвивальної педагогіки та державно-громадського управління на засадах інформаційного та стратегічного менеджменту; 2) забезпечення системного підвищення якості навчання на основі запровадження інноваційних технологій з навчання, розвитку, управлінських інформаційних систем; 3) створення умов для професійного зростання вчителів на засадах теорії компетентності, партисипативного управління, демократизації; 4) підтримка адміністрацією прогресивних ініціатив педагогів, громадськості, учнів.
Авторська Школа особистісного розвитку включає такі складники:
І. Використання інновацій у початковій школі: веб-квестів, авторських методик ейдетики та мнемотехніки, сайту початкової школи (автор – вчитель початкової школи Я.М.Кудряшова), курсів робототехніки на основі конструкторів Lego.
ІІ. Запровадження елементів інтегрованого та дистанційного навчання в основній школі на основі 13-ти авторських сайтів та блогів вчителів ліцею.
ІІІ. Впровадження STEM освіти у старшій школі, основний принцип якої «навчання навпаки – від практики до теорії».
Напрями роботи авторської школи:
1) навчання та підвищення кваліфікації вчителів природничих дисциплін у міжнародних наукових школах (ЦЕРН – Швейцарія, ARGON – США);
2)виконання учнями авторських трансдисциплінарних проектів: «Використання природного матеріалу в здров’язбережувальних технологіях» – зв’язок «біологія – екологія – медицина» (учениця 10-го класу Єлизавета Будаговська, керівник – вчитель біології В.С. Антоненко); «Електричний ватерпас» – зв’язок «техніка – фізика – трудове навчання» (ученик 10-го класу Денис Крижанівський, керівник – вчитель фізики О.О.Турпітько);
3) вивчення вчителями передового педагогічного досвіду роботи авторських шкіл – ознайомлення із методичними матеріалами для вчителів та учнів-членів Малої академії наук «Використання елементів дистанційного навчання при написанні учнями дослідницьких робіт. Книга 1 (теоретичні основи)» (автор – вчитель фізики Н.А.Іваницька);
4) використання обдарованими учнями старших класів з метою написання науково-дослідницьких робіт комп’ютерної програми «GraphEditor», яка працює на основі онтологій;
5) проведення практичних семінарів для вчителів міста та області;
6) реалізація виховної роботи через мережу гуртків, факультативів, секцій та залучення старшокласників до Всеукраїнського руху «Дебати України».
Науково-методична діяльність педагогічного колективу ліцею спрямована на розробку, адаптацію й впровадження експериментальних педагогічних технологій, авторських проектів, програм, стратегій, інноваційного розвитку та презентацію всього арсеналу нових суспільно-значущих ідей, методичних і концептуальних знахідок, інформаційних продуктів, які важливі для розвитку Людини цифрової доби.
Результати роботи авторської школи: ліцей посідає п’яте місце у рейтингу шкіл міста за підсумками участі учнів ліцею у Всеукраїнських олімпіадах та Всеукраїнському конкурсі-захисті МАН. Згідно з наказом МОН України №708 від 17.05.2017 року «Про проведення дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою «Науково-методичні засади створення та функціонування Всеукраїнського науково-методичного віртуально STEM-центру (ВНМВ STEM-центр)» на 2017-2021 роки» ліцей одержав статус експериментального навчального закладу всеукраїнського рівня.