Історія ліцею

      В одному з наймальовничіших куточків України, на берегах  красуні Десни розташоване місто Чернігів. Наше місто – це символ надії та відродження. Як приємно повертатись до нього після розлуки, знову мандрувати його тінистими вулицями, площами, парками, скверами. Все тут знайоме, все рідне. Курган Чорна Могила. Земляний некрополь на Болдиній горі, де лежать хоробрі Олегові воїни. Неповторна в своїй красі П’ятницька церква. Високі білі стіни Єлецького і Троїцького монастирів. Антонієві печери. Горять на сонці золоті куполи соборів – ровесників «Слова про похід Ігорів».

   Ще в глибоку давнину жили тут наші предки. А в ХІ столітті Чернігів став центром  Чернігівського князівства, одним із найважливіших  міст Київської Русі. З древнього міського Валу видно дорогу на Київ, на самому  Валу застигли чавунні гармати. Здається, вони і зараз на сторожі рідного міста.

Пишаємося славним минулим Чернігова. Тут наші витоки, наше коріння. У міста тисячолітня доля. Його палили, руйнували, прагнули стерти з лиця землі половці, орди Батия, фашистські окупанти. Та  місто, нескорене, зводилося з руїн, відновлювалось, ставало ще кращим, привітно зустрічає своїх гостей.

    Згадуючи історію Чернігова, ми відчуваємо глибоку вдячність тим архітекторам,  проектувальникам, будівельникам, які створили його таким неповторним та прекрасним. Саме тут у далекому 1989 році відкрила свої двері школа №32. З тих пір багато чого змінилось, але одне залишається сталим – двері школи завжди відчинені для дітей і їх батьків. Школа – це простір благополуччя та успіху, це великий будинок для дружної родини, в стінах якого все : робота й відпочинок,  будні й свята, радощі та печалі.

      Із 2006 року заклад працює в статусі ліцею. Тут навчається понад 1200 учнів, навчальний процес забезпечують 92 педагогічні працівники, з яких 75 % мають вищу категорію, 50% – педагогічні звання. Працюють педагоги, що мають звання кандидата педагогічних наук, заслужені вчителі України, нагороджені державними преміями. У ліцеї створені необхідні умови для безперервного розвитку творчої особистості педагогів, формування єдиного колективу педагогів-дослідників, поширення освітньої  інноваційної діяльності  та передового педагогічного досвіду, здійснення видавничої діяльності, стажування вчителів за кордоном.

     Науково-методична діяльність педагогічного колективу ліцею  спрямована на розробку, адаптацію і впровадження експериментальних педагогічних технологій, авторських проектів, програм, стратегій інноваційного розвитку та презентацію всього арсеналу нових суспільно значущих ідей, методичних і концептуальних знахідок, інформаційних продуктів, які важливі для розвитку Людини культури цифрової доби.

    Місія ліцею – сприяти кожному учаснику освітнього процесу в цілісному розвитку й лідерському становленні. Відповідно до цього педагогічним колективом розроблена авторська концепція розвитку ліцею.

     Ураховуючи сучасні реалії розвитку нашої держави, процеси, що відбуваються в освітньому просторі, особливо актуальним постає питання  керівництва навчальним закладом. Адже директор –  головна особа в школі, і ця посада примушує мислити  стратегічно, бути завбачливим, працювати над створенням сучасної системи управління.

 

Тимошко Ганна Миколаївна

Школа №32 була побудована і прийнята Державною комісією 31 серпня 1989 року. Очолила педколектив директор Тимошко Г.М

Саме Ганні Миколаївні випало на долю приймати участь в будівництві нової школи, набирати молодий потужний колектив, складати перші навчальні плани та приймати заяви про зарахування до навчального закладу. А її першим кабінетом став будівельний вагончик. 20 січня 1990 року Тимошенко Г.М. перевели на посаду заступника начальника обласного управління освіти. Директором було призначено Морозова Б.Г.

Морозов Б.Г.
Морозов Борис Георгійович

 

Морозов Б.Г. був душею колективу. Завжди уважний, вимогливий. Він створив в школі атмосферу творчого єднання. Коли Борис Георгійович брав до рук гітару і навкруги панувала тиша. За його ініціативою розпочав свою роботу археологічний загін, колектив виїжджав на різні екскурсії, відвідували виноградники, був створений вокально-інструментальний ансамбль, який сам Морозов Б.Г. і очолив. Творчі вечори, семінари, КВК, сьогодні є про що згадати.

Овдієнко Олександр Павлович

 

2000 рік – нове сторіччя, нова епоха. Школу очолює Овдієнко Олександр Павлович. Чоловік доброзичливий, освічений, справедливо вимогливий. Одразу ж намагався скласти власне враження про суть справи. Підтримував ініціативу вчителів, захищаючи їх інтереси. В колективі був привабливою та авторитетною особистістю мав високий рівень внутрішньої         культури.

Тарасюк Людмила Василівна

Рік 2003. Швидко та енергійно увійшла до школи теперішній директор – Тарасюк Людмила Василівна. Це було якраз напередодні Дня вчителя. І чи знала вона, що чекає її попереду? А чекало її знайомство з колективом, матеріальні труднощі школи, боротьба за кожний день, щоб він був кращим за попередній.

         Ішов час! Директор вище й вище піднімала планку досягнень. 2006 рік – школа набуває нового статусу – статусу ліцею,  підписуються угоди з вищими навчальними закладами як нашого міста, так і міста Києва. Значно підвищується рейтинг закладу. Поліпшується матеріальна база, оновлюються класи, з більшим ентузіазмом працюють вчителі.

          Директор ліцею №32 Тарасюк Л.В. завзято працює сама і разом з нею  на повну віддачу  трудиться весь педагогічний колектив. «Мрій, люби те, що робиш, і крок за кроком іди вперед!» – кредо педагогічного колективу Чернігівського ліцею №32, який очолює директор, кандидат педагогічних наук, учитель-методист Людмила Василівна Тарасюк.

    Від професіоналізму керівника багато в чому залежить успішний розвиток освітнього закладу, його конкурентоспроможність і авторитет. Професіоналізм лідера є запорукою працездатності  всього колективу, добробуту учнів, задоволеності соціальних замовників.  Саме такої творчою особистістю є Людмила Василівна. Саме за іі ініціативою Чернігівський ліцей №32 став авторською Школою особистісного розвитку та експериментальним майданчиком відділу економіки та управління ЗСО Інституту педагогіки НАПН України (наук. керівник – Л.М.Калініна, доктор педагогічних наук, професор).

      Авторська концепція передбачає:

1) модернізацію освітнього процесу на засадах розвивальної педагогіки та державно-громадського управління на засадах інформаційного та стратегічного менеджменту;

2) забезпечення системного підвищення  якості навчання на основі запровадження інноваційних технологій з навчання, розвитку, управлінських інформаційних систем;

3) створення умов для професійного зростання вчителів на засадах теорії компетентності, партисипативного управління, демократизації;

4) підтримка адміністрацією прогресивних ініціатив педагогів, громадськості, учнів.

На сьогодні у ліцеї упроваджено новітні педагогічні управлінські технології, які мають забезпечити доступність та ефективність освіти, удосконалення освітнього процесу. Адміністрацією навчального закладу впроваджується особистісно-орієнтований стиль управління, а саме : спрямованість на людину як на особистість, розуміння особистості підлеглого як об’єкта управління, який має право вибору у формуванні власного стилю роботи.

Навчальний заклад за час керівництва Тарасюк Л.В. був неодноразово нагороджений  різними дипломами:

  • Диплом МОН України та АПН України «За вагомий внесок у розвиток іміджу освіти і науки України» (2009); Диплом ІІІ ступеня ЧОІПО імені К.Ушинського за високі творчі досягнення в інноваційній діяльності (2010);
  • Диплом ІІ Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій інституту інноваційних технологій і змісту освіти за перемогу в номінації «Інновації в управлінській діяльності» (наказ ПТЗО МОН України від 04.10.2010 року №250);
  • Сертифікат про внесення в каталог Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій у номінації «Інновації в організації неперервного підвищення кваліфікації педагогічних працівників»(2010);
  • Диплом УІ Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти-2025»;
  • Срібна медаль та диплом виставки «Сучасні заклади освіти» у номінації «Упровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальну, наукову та управлінську діяльність навчального закладу»(2015);
  • Диплом УІІ Міжнародного форуму «Інноватика в сучасній освіті» «За активне впровадження інноваційних технологій у процес навчання і виховання»(2015);
  • Диплом Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти -2015»;
  • Срібна медаль в номінації «Упровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальну, наукову та управлінську діяльність навчального закладу»;
  • Диплом «Інноватика в сучасній освіті» за активне впровадження інноваційних технологій у процес навчання і виховання (2016);
  • Диплом інституту педагогіки НАПН України «За творчу співпрацю та вагомий внесок у впровадження результатів науково-дослідної роботи в освітній процес»(2017);
  • Диплом НАПН України «За активну реалізацію наукових ідей в освітній практиці»(2018);
  • Диплом «НАПН України за вагомий внесок у впровадження інновацій в управлінську діяльність» (2021);
  • Диплом НАПН України «За вагомий внесок в освітню діяльність, активний спротив агресії та вірність українській ідеї» (2023).

Щорічно Чернігівський ліцей №32  висвітлює свої творчі здобутки під час науково-практичних конференцій та семінарів, видається власне фахове видання «Науковий вісник».

Під час активних бойових дій Чернігівський ліцей №32 став прихистком для  більш ніж шестисот мешканців мікрорайону, забезпечуючи цілодобовий нагляд, організовуючи видачі гуманітарної допомоги.

Наразі педагоги мають велике завдання – навчити історії України здобувачів освіти, навчити не забувати ті злочини, що чинять рашисти на землі України, навчити любити, оберігати й захищати свою Батьківщину, цінувати українське, знати  й поважати рідну мову.

Чекаємо на Перемогу! Слава Україні! Героям слава!

 

This slideshow requires JavaScript.