15-18 жовтня успішно проведене навчання за програмою тренінгу «Базові навички медіатора шкільної служби порозуміння», обсягом 29 академічних годин.
Тренінгові заняття дали змогу усвідомити важливість вирішення конфліктів мирним шляхом, проаналізувати підходи до вирішення конфліктів, здобути навички активного слухання (невербальна комунікація, використання пауз, іменування відчуттів, пояснення, уточнення, перефразування, резюмування); розібрати детально процедуру медіації, основні принципи медіації (добровільність, розподіл відповідальності, нейтральність, конфіденційність).
Вибір професії — це важливий крок у доросле життя. В першу чергу – це відповідальність перед батьками, перед суспільством,а найголовніше перед собою! Ця відповідальність полягає в тому, щоб обрати саме свій шлях і ним йти. Робота і все, що з нею пов’язане, займає більшу половину життя людини. Знайти себе в світі професії – означає дістати можливість гідно заробляти, відчувати себе потрібним людям, максимально повно розкрити свої здібності. І тут найважливіше — не схибити, а вибрати те, що до серця.
До серця, вибрати професію, допомагали працівники вищих професійних навчальних закладів нашого міста разом з соціальним педагогом ліцею – Скибою А.О.
Тренінг «Вчимося жити в мирі і злагоді»
27 листопада 2019 року в Чернігівському ліцеї №32, в рамках тижня педагогічної майстерності соціальних педагогів міста та в рамках проекту «Дитяча служба порозуміння» проведене заняття, з елементами тренінгу «Вчимося жити в мирі і злагоді». Учні навчалися розв’язувати проблеми уникаючи слів і дій негативного характеру, які можуть завдати кривди іншим, розбирали механізми загострення конфліктів, а також вчилися створювати доброзичливу атмосфери в колективі, формували навички необхідні для успішної взаємодії.
Захід проведений соціальним педагогом Скибою А.О.
«Шкільна служба порозуміння» – відкрита!!
Учні 8 та 9 класів (п’ять учнів) Чернігівського ліцею №32 успішно пройшли навчання передбаченими програмою тренінгу «Базові навички медіації», за підтримки Чернігівського громадського комітету захисту прав людини та отримали відповідні сертифікати.
Таким чином, це дає нам можливість створити на базі ліцею №32 «Шкільну службу порозуміння» (ШСП), метою якої є вирішення конфліктів мирним шляхом.
Детальніше
«КОЛО ВИРІШЕННЯ КОНЛІКТНИХ СИТУАЦІЙ» (Переглянути)
«ПЛАНЕТА МОГО КЛАСУ»
Перехід учнів з початкової школи до середньої викликає зростання стресового навантаження як на самих учнів, так і на їхніх батьків. Це пов’язано з появою нового класного керівника, нових вчителів, предметів, кабінетною системою навчання та ще й співпадає з віковими змінами – вступом дитини у підлітковий вік. Для учнів і для учнівського колективу перехід у п’ятий клас може стати початком нового життя, нових успіхів, розкриттям нових граней характеру, власних здібностей, прихованих ресурсів.
У п’ятому класі змінюються умови навчання: з’являється класний керівник та вчителі з різних предметів. Цей період є досить сприятливим для адаптації школяра до нових умов навчання. Діти чекають змін на краще, бажають стати дорослішими, налагодити взаємини з учителями, робити так, щоб дорослі пишалися ними, були задоволені. Основне новоутворення цього періоду – відкриття нового рівня самоусвідомлення, «Я-концепції»: бажання зрозуміти себе, свої здібності й особливості, свою схожість та відмінність від інших, свою унікальність і неповторність, формується система самооцінок. Це – найважливіший період для розвитку повноцінного спілкування.
Таким чином, з метою розвитку адаптивних можливостей школярів, комунікативних можливостей; протидії насилля, конфліктних ситуацій в учнівському колективі, з метою вчити учнів будувати з однолітками дружні стосунки на основі взаємоповаги, відкритості, взаєморозуміння; розширити уявлення про моральні цінності (добро, допомога, чуйність..), з учнями 5-х класів проведені тематичні заняття на тему «СЕКРЕТИ ДРУЖБИ».
Під гаслом: «Щирість у стосунках, правда у спілкуванні – ось дружба», учні 5-х класів мали змогу проаналізувати, проговорити якості справжнього друга, розвинути культуру спілкування за допомогою вправи «Мистецтво компліменту», закріпити правила спілкування, а саме:
- Аргументуйте свою точку зору. Вмійте слухати.
- Проявляйте увагу до особистості інших:
– Слідкуйте за логікою своїх думок та висловлювань
– Не відповідайте людям у категоричному тоні
– Пам’ятайте імена людей
– Давайте людині можливість самостійно виправлятись, без приниження її гідності
– Не наказуйте людям
– Спілкуючись з людьми по питаннях з яких у вас є розбіжності, не розпочинайте розмову з них
– Посміхайтеся!!!!!))
Справжньою дружбою можуть бути
зв’язані лише ті люди, які уміють
прощати одне одному дрібні
недоліки. (Лабрюйєр)
Дружба – це таке святе,
солодке, міцне й постійне почуття,
що його можна зберігати на все життя, якщо,
звісно, не намагатися просити
грошей у борг (Марк Твен)
«Я маю право!»
В рамках реалізації правопросвітницького проекту «Я маю право!» за участю
спеціалістів Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області,
проведені відповідні заходи з теми: «Ми – проти булінгу. Вміння казати «Ні»».
Учні третього класу проявили активність, зацікавленість, показали своє
бачення теми, мали змогу розвинути та вдосконалити комунікативні здібності та вміння,
сформувати навички відповідальної та безпечної поведінки.
«Цінності у моєму житті…»
Наші життєві цінності – це наш внутрішній компас, за яким ми повинні звіряти кожен крок по життєвій дорозі. Дуже важливо визначитися з тим, що є найбільш головним в нашому житті. У цьому нам допомогли визначитися учні п’ятого класу, які запропонували свої варіанти:
- Любов – це, важлива особистісна цінність, яка заслуговує особливого місця в житті кожної людини. І тут мова йде не тільки про романтичні почуття, тому що це не єдиний вид любові, яку здатний відчувати людина. Так, як ви любите своїх близьких і друзів, ви можете любити і інших людей. Любов до людей народжує співчуття, а це ще одне, про що ми повинні сказати, коли перераховуємо основні життєві цінності. Коли ми приходимо до співчуття, ми починаємо бачити в людях найкраще, в той час як вони бачать краще в нас.
- Розуміння, якого потребує кожна людина. Якщо ж ви готові зрозуміти і прийняти людей і обставини, які змушують їх чинити так чи інакше, ви отримаєте контроль над ситуацією і зможете з кожним знайти спільну мову.
- Повага до людей – теж дуже важливий критерій. Повага не тільки дозволяє нам черпати натхнення в кращих якостях оточуючих, але й дозволяє краще побачити і постаратися виправити свої недоліки. Ніхто не досконалий, а повага є єдиним способом, за допомогою якого ми можемо помічати позитивне в інших і прагнути удосконалювати самих себе. Чим з більшою повагою ви ставитеся до оточуючих, тим більшу повагу вони проявляють до вас.
- Подяка. Коли ви витрачаєте всього лише секунду на те, щоб сказати «спасибі», висловивши свою вдячність іншому, ви запалюєте величезний вогонь дружелюбності і у відповідь вдячності до вас цієї людини.
- Толерантність. Є такі люди, з якими нам деколи не хочеться мати справи. Але замість того, щоб показувати їм своє презирство, краще проявити терпимість – це найкраща і гідна альтернатива.
- Чесність. Чесність полягає в тому, щоб зізнатися собі, що ви не досконалі. Це єдиний спосіб, за допомогою якого ви зможете вплинути на своє життя, щоб змінити її на краще.
- Дружба. Друзі підтримують нас, і вони завжди готові допомогти порадою, якщо ми їх про це просимо. Друзі служать нам опорою в труднощах і завжди бувають поруч з нами в радості.
З метою закріплення позитивного ставлення дітей одне до одного, учні п’ятого класу «збудували башточку дружби»…
«Моє здоров’я – мій вибір»
З метою збереження та зміцнення здоров’я учнів, формування культури позитивної мотивації щодо навичок здорового способу життя, вироблення шляхів попередження та боротьби з негативною поведінкою, з учнями п’ятого класу проведене профілактичне заняття з теми: «Моє здоров’я – мій вибір».
Згадаємо учнів початкової шкільної ланки, які активно брали участь в профілактичному занятті з теми: «Ми за здоровий спосіб життя». Заняття сприяло активному усвідомленню необхідності берегти здоров’я, формуванню в учнів поняття про здоровий спосіб життя, вихованню почуття відповідальності за збереження свого здоров’я.
«Найцінніше для людини,
Для дорослого й дитини –
Це здоров’я, знає кожен.
Ми його поліпшить можем,
Мусим добре берегти,
Бо як згубиш – не знайти»
Тренінг «Умій дружити»
Для учнів 3-В, 4-В та 2-Д класу проведено заняття з елементами тренінгу «Умій дружити», метою якого є розширити знання дітей про своїх однолітків, закріплення навичок спілкування, виявити лідерські здібності, індивідуальні особливості кожної дитини, підвищити самооцінку замкнутих дітей, згуртувати класний колектив.
Учні мали змогу виконати такі вправи, як: «Стіна дружби», «Нитки дружби», «Кольорові думки»; «Добрий хлопчик», «Мої добрі справи».
Всі отримали чудовий настрій від проведеного заходу.
Проведення Всеукраїнської акції STOP_SEXтинг
5 та 6 лютого 2019 року в ліцеї №32 для учнів 7-11 класів, були проведені заходи із нагоди Дня Безпечного Інтернету 2019 та Всеукраїнської акції STOP_SEXтинг.
Мета заходів – приєднати молодь до використання найкращого та небезпечного потенціалу Інтернету для об’єднання людей.
Європейський день боротьби з торгівлею людьми
З метою консолідації діяльності з підвищення рівня обізнаності щодо феномену торгівлі людьми, особливо жінками та дітьми, небайдужості громадськості до цього явища та візуалізації проблеми на глобальному рівні, Європейським Парламентом прийнято рішення визначити 18 ЖОВТНЯ як Європейський день боротьби з торгівлею людьми.
З метою профілактики торгівлі людьми, вивчення обізнаності учнів з теми «Торгівля людьми – це не міф, це реальність!», відповідно до реалізації «Плану заходів щодо протидії торгівлі людьми на період до 2020 року», листа МОН від 17.07.2018 №1/9-453 «Про проведення інформаційних кампаній щодо протидії торгівлі людьми», у ліцеї №32 проведені такі заходи:
-
Розповсюдження буклетів, брошур з теми «Торгівля людьми. Розпізнай небезпеку вчасно»; «Торгівля людьми – це не міф, це реальність!»;
-
Проведення тренінгового заняття «Запобігання торгівлі людьми».
-
Показ фільму «Експлуатація дітей без логотипів».
-
Показ презентації «Торгівля людьми. Як це попередити»
У заході взяли участь учні ліцею 9-11 класів.
Заходи проведені соціальним педагогм ліцею Скибою А.О.
У навчальному закладі впроваджується проект «Кіноклуби» в рамках «Чілдрен Кінофест». Цей проект дає можливість ознайомитися з кіно освітніми ініціативами в Україні та міжнародними фестивалями кіно для дітей, дізнатися нову цікаву інформацію пов’язану з кіно.
Впровадження проекту відбувається за підтримки Представництва Європейського Союзу в Україні, Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), Державного агентства України з питань кіно і ТМ «Весела Корівка», посольств і культурних представництв країн-учасниць. Організатор – компанія «Артхаус Трафік».
До кожного фільму розроблені дидактичні матеріали, як допоміжний інструментарій в організації обговорення з учнями за змістом фільмів, для пояснення учням основних ідей фільму.
У фільмах розкривається соціальна тематика, важлива для успішної соціалізації дитини: набуття нею ефективних навичок взаємодії; робота в команді; сексуальна освіта; розуміння та усвідомлення сутності багатьох понять таких як чесність, емпатія, обман як механізм захисту, значення совісті у підлітковому віці, дружба у підлітковому віці та інші; піднімається значення стосунків батьків та дітей, любові до батьків, взаємин між братиками і сестричками і їх вплив на подальшу долю дитини; переживання горя від утрати близької людини, уміння справлятися з емоціями, життєве призначення та можливість вибору.
Водночас такі зустрічі об’єднують однокласників, дають можливість зробити навчальний процес більш цікавим а також провести захопливі заняття.
В межах Проекту відбувається показ фільмів з каталогу на сайті http://childrenkinofest.com . Фільми – учасники конкурсної програми, що змагалися за звання найкращого фільму «Чілдрен Кінофесту – 2017».
Учні ліцею з 2 по 9 клас переглянули наступні стрічки: «Люблю тебе, мамо», «Хлопчик у золотих штанях», «Моллі Мун і чарівний підручник гіпнозу», «Пісня моря».