Презентація ДПА_2021 (переглянути)
СТРАТЕГІЯ ПРОВЕДЕННЯ ДПА
Станом на дві тисячі п’ятнадцятий рік український центр з оцінювання якості освіти вніс пропозицію стосовно того, щоб всі, хто закінчує навчання у шкоі, складали державну підсумкову атестацію у вигляді та за прикладом зовнішнього оцінювання з трьох обов’язкових предметів. Також це мало стосуватись тих, хто планує всупати на середню освіту до навчальних закладів першого та другого рівня акредитації. Усі обов’язкові предмети для сдачі ДПА в 2017 році залишуться незмінними, і так само, як і раніше, складатимуться з трьох предметів, один з яких буде вибірним.
- Українська мова;
- Іноземна мова (англійська в приоритеті, проте можлива і французька або німецька, в залежності від спеціалізації навчального класу);
- Історія України або математика.
Очевидно, що останній пункт передбачений для тих класів, які мають гуманітарний або технічний уклін. Відповідно, гуманітарні та профільні лінгвистичні класи будуть здавати історію України в ДПА 2017, а технічні класи мають право віддати перевагу математиці. У перелік питань з математики будуть включені пункти стосовно алгебри та геометрії за всі роки навчання у школі.
Якщо випускнику буде треба здавати за вимогами спеціальності, на яку він бажає вступити у вищий навчальний заклад, інші предмети ЗНО, то він матиме таку можливість, при чому складати іспит у школі з цих предметів не вимагається і не буде необхідним. На питання про те, чи будуть використовуватися тести для ЗНО в 2017 році, відповідь дав директор центру оцінювання якості освіти, затвердивши, що для ДПА будуть створені спеціальні двохрівневі за складністю тести за моделлю та за використанням матеріалу з ЗНО. Така структура буде перш за все стосуватись предмету української мови та літератури і математики, оскільки ці предмети є найважливішими у всьому переліку екзаменів за думкою центру контролю за якістю освіти.
В перспективі, така система буде введена на постійній основі, якщо доведе свою корисність. Декілька останніх років в структурі освіти були цілком і повністю присвячені реформуванню, оскільки та система, що дісталась нам у спадок від соціалістичного минулого, показала свою несамостійність у сучасному світі, хоча б тому, що українська освіта не має великої ваги за кордоном, і наші фахівці не вважаються там фахівцями. Залишається сподіватись, що завдяки внесенню постійних змін у освітні програми, українським фахівцям вдасться досягнути рівня європейської освіти і отримати визнання усього світу.